مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 09:002021-09-01سياسي

 ایجاد رابطه درست با خدا و خلق خدا باور به آخرت را در پی دارد


استادیار الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی با اشاره به این که معاد اندیشی یکی از مصادیق آخرت اندیشی است، گفت: عاقبت اندیشی، الزاما به معنای معاد اندیشی نیست و ایجاد رابطه درست با خدا و خلق خدا منجر به باور به معاد خواهد شد.

- ایسنا/خراسان رضوی استادیار الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی با اشاره به این که معاد اندیشی یکی از مصادیق آخرت اندیشی است، گفت: عاقبت اندیشی، الزاما به معنای معاد اندیشی نیست و ایجاد رابطه درست با خدا و خلق خدا منجر به باور به معاد خواهد شد.

علی رضا آزاد در کانال خود در فضای مجازی در خصوص معنای واژه آخرت اظهار کرد: در زبان عربی واژه آخَر به معنی دیگر و آخِر به معنای پایان بیان می شود.

بر این اساس آخرت نوعی پایان، عاقبت، فرجام و سرانجام است.

معتقدم با توجه به بخشی از آیه چهارم سوره لقمان که بیان می کند وَهُمْ بِالْآخِرَهِ هُمْ یُوقِنُونَ ، آخرت و یقین به آخرت به معنای عاقبت اندیشی و توجه به پایان امور است.

عاقبت اندیشی الزاما به معنای معاداندیشی نیست بلکه معاداندیشی به معنای زندگی پس از مرگ ، یکی از مصادیق مهم و چشمگیر آخرت اندیشی به شمار می رود.

وی ادامه داد: از جمله نکات کاربستی موجود در این خصوص می توان این گونه بیان کرد که امام خمینی(ره) در مراتب امر به معروف این نکته را می گوید که اگر جایی احس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 ایجاد رابطه درست با خدا و خلق خدا باور به آخرت را در پی دارد

 ایجاد رابطه درست با خدا و خلق خدا باور به آخرت را در پی دارد